جام ملت‌های اروپا؛ قدرتنمایی اسپانیا و حذف ایرلند
نوشته شده توسط : boudika
هواداران تیم ملی جمهوری ایرلند

هواداران تیم ملی جمهوری ایرلند پیش از مسابقه این تیم با اسپانیا روی نیمکت در کنار پیرزنی لهستانی نشسته‌اند

اسپانیا در یک بازی کاملا یکطرفه ۴ بر صفر جمهوری ایرلند را شکست داد و دوباره خود را به عنوان اصلی‌ترین شانس قهرمانی به رخ حریفان کشید.

اسپانیا که در دومین بازی روز پنجشنبه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) با جمهوری ایرلند روبرو شده بود با گل‌های فرناندو تورس (۴ و ۷۰)، داوید سیلوا (۴۹) و سسک فابرگاس (۸۳) پیروز شد.

جمهوری ایرلند که در بازی اول هم ۳ بر یک به کرواسی باخته بود، با این شکست نخستین تیمی شد که از تورنمنت حذف شده است. اسپانیا در این دیدار ۷۸ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت و بازیکنان این تیم ۸۵۹ پاس به یک دیگر دادند که بالاترین رکورد تاریخ جام ملت‌ها محسوب می‌شود.

اسپانیا بر خلاف بازی قبلی، فرناندو تورس را از ابتدا در ترکیب قرار داده و به جای او سسک فابرگاس را بر نیمکت نشانده بود. تورس که در یک سال اخیر برای مدت زیادی در تیم باشگاهی‌اش چلسی و تیم ملی اسپانیا عملکرد ضعیفی داشت، در اواخر فصل گذشته به شرایط آرمانی خود نزدیک شد و در آستانه جام ملت‌های اروپا دوباره به تیم ملی اسپانیا دعوت شد.

تورس بعد از اینکه دو گل در این بازی زد در دقیقه ۷۴ با فابرگاس تعویض شد.

فرناندو تورس

فرناندو تورس دو گل از چهار گل اسپانیا را در بازی مقابل جمهوری ایرلند به ثمر رساند

این باخت سنگین‌ترین شکست تاریخ جمهوری ایرلند در مسابقات رسمی است. با وجود اینکه بازیکنان ایرلند در این بازی کاملا ناتوان از رویارویی با اسپانیا بودند و شکست سنگینی را نیز متحمل شدند، هواداران پرشمار این تیم در آخرین لحظات این بازی بازیکنان را مورد تشویق قرار دادند.

دومین تساوی برای ایتالیا

در بازی نخست روز پنجشنبه دو تیم ایتالیا و کرواسی مسابقه دادند که تلاش دو تیم یک تساوی یک بر یک را به ارمغان آورد. ایتالیا که در بازی نخست خود اسپانیا را متوقف کرده بود، با شیوه‌ای کاملا تهاجمی بازی را آغاز کرد و فرصت‌های متعددی را توسط ماریو بالوتلی و آنتونیو کاسانو روی دروازه کرواسی خلق کرد.

اما تک گل این تیم را آندرئا پیرلو در دقیقه ۳۹ و از روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رساند و ایتالیا را ۱ بر صفر پیش انداخت. نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید اما کرواسی نیمه دوم را تهاجمی‌تر آغاز کرد و حملات زیادی را روی دروازه ایتالیا تدارک دید.

گرچه ایتالیا هم چند موقعیت در نیمه دوم داشت اما کرواسی نمایش بهتری داشت. ماریو مندزوکیچ در دقیقه ۷۲ توپ ارسالی روی دروازه ایتالیا را کنترل کرد و با ضربه‌ای پرقدرت دروازه جان لوئیجی بوفون را باز کرد.

نتیجه ۱ بر ۱ تا انتها پابرجا ماند تا هر دو تیم با یک امتیاز از این بازی به استقبال آخرین دیدار این گروه بروند.

در حال حاضر اسپانیا و کرواسی با ۴ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارندو ایتالیا با ۲ امتیاز در در جایگاه سوم است.

در صورتیکه در بازی‌های آخر، اسپانیا با کرواسی مساوی کند و ایتالیا جمهوری ایرلند را ببرد، هر سه تیم اسپانیا، کرواسی و ایتالیا ۵ امتیازی خواهند شد و تکلیف تیم‌های صعود کننده را نتایج بازی‌های رودرو و یا تفاضل گل تعیین خواهد کرد.

روز جمعه ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) دو بازی از گروه سوم این رقابت‌ها انجام خواهد شد. ابتدا اوکراین و فرانسه از ساعت ۱۶ به وقت گرینویچ (۱۸:۳۰ به وقت ایران) و سپس انگلستان و سوئد از ساعت ۱۸:۴۵ به وقت گرینویچ (۲۳:۱۵ به وقت ایران) مسابقه خواهند داد.





:: برچسب‌ها: آلمان , فوتبال , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: